Regulamin
Regulamin Sklepu ZIMSTAL obejmuje:
§1 Słownik pojęć
§2 Postanowienia ogólne
§3 Jakość Towarów
§4 Składanie Zamówień
§5 Koszty dostawy
§6 Warunki płatności
§7 Realizacja Zamówień
§8 Odstąpienie od umowy (“zwrot” Towaru)
§9 Reklamacja
§10 Gwarancja
§11 Obowiązki Kupującego
§12 Postanowienia końcowe
§1. Słownik pojęć
1. Sprzedawca – ZIMSTAL RENATA GALICA Skrzydlna 335, 34-625 Skrzydlna, NIP 7371859447
2. Sklep – zasób organizacyjno-techniczny Sprzedawcy obejmujący sklep stacjonarny oraz serwis internetowy należący do Sprzedawcy, dostępny pod domeną www.zimstalgaraze.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może składać Zamówienia.
3. Kupujący / Klient – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba nieposiadająca statusu Konsumenta).
4. Konsument – Kupujący będący osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego oraz art. 2 lit. b) Dyrektywy 1).
5. Regulamin – niniejszy regulamin.
6. Towar – rzecz ruchoma, dostępna w sprzedaży w Sklepie, w szczególności garaże blaszane. Pod pojęciem Towaru należy także rozumieć Towar wraz z usługą montażu.
7.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające bezpośrednio do
zawarcia umowy sprzedaży towarów na odległość za pośrednictwem Sklepu,
określające co najmniej rodzaj i liczbę Towarów.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu oferowanego w zasobach Sklepu
zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą na zasadach określonych w
niniejszym Regulaminie.
8. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności, a także zawarcie Umowy Sprzedaży.
9. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Kupującego Towary do zakupu, generujący możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości Towarów.
10. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
12. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Kupującym w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość w formie Sklepu bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej ilości środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie – w roz. Dyrektywy 2,
13. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. (Dz.U.2024.1061. t.j.) obowiązująca w porządku prawnym Rzeczpospolitej Polskiej.
14. Ustawą o prawach konsumenta – ustawą z dnia 30 maja 2014r. (Dz.U.2024.1796 t.j.) obowiązującą w porządku prawnym Rzeczpospolitej Polskiej,
15. Dyrektywa 1 – Dyrektywa Rady 93/13/EWG z dnia 5 kwietnia 1993r. w sprawach nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich (CELEX nr 31993L0013).
16. Dyrektywa 2 – DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów, zmieniająca dyrektywę Rady 93/13/EWG i dyrektywę 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz uchylająca dyrektywę Rady 85/577/EWG i dyrektywę 97/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (CELEX nr 32011L0083) oraz Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2673 z dnia 22 listopada 2023r. zmieniająca Dyrektywę 2011/83/EU w odniesieniu do umów o usługi finansowe zawieranych na odległość oraz uchylająca dyrektywę 2002/65/WE (CELEX nr 32023L2673).
§2. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży Towarów znajdujących się w Sklepie.
2. Umowa zawierana jest w języku polskim lub języku urzędowym obowiązującym w miejscu składania Zamówienia na terenie UE, na zasadach niniejszego Regulaminu oraz prawa obowiązującego w Rzeczpospolitej Polskiej, a w odniesieniu do Umowy zawieranej przez Konsumentów wg prawa obowiązującego w Rzeczpospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem, że obowiązuje prawo wg miejsca złożenia Zamówienia będące miejscem zamieszkania Konsumenta o ile jest ono korzystniejsze dla Konsumenta.
3. Składając Zamówienia w Sklepie, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu. Do realizacji zamówienia konieczna jest akceptacja postanowień Regulaminu. Zawarcie Umowy sprzedaży za pośrednictwem Internetu wiąże się z akceptacją Regulaminu i pociąga za sobą obowiązek zapłaty za zamówiony Towar. Zaniechanie akceptacji postanowień Regulaminu uniemożliwi zawarcie umowy w Sklepie.
4. Administrator danych stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę danych osobowych miarodajnie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną. Przede wszystkim chroni dane przed ich nieautoryzowanym udostępnieniem, nieuprawnionym przetwarzaniem, utratą, zmianą lub usunięciem w wyniku działań osób do tego nieuprawnionych. Szczegółowy zakres ochrony uregulowany został zgodnie z wymaganiami w Polityce Prywatności (obejmującej politykę bezpieczeństwa, regulamin ochrony danych osobowych, instrukcję zarządzania systemem informatycznym).
5. Administratorem Państwa danych osobowych jest Sprzedawca: RENATA GALICA prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą ZIMSTAL Renata Galica, Skrzydlna 335, 34-625 Skrzydlna, NIP 7371859447, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej; tel. +48 530 163 444, e-mail: biuro.zimstal@gmail.com
6. Klient w procesie finalizacji zamówienia wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych w rozumieniu Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz zgodnie z przepisami Rozporządzenia Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L. Nr 119; CELEX nr 32016R0679). Dane mogą być przekazywane innemu podmiotowi tylko w sytuacji prawem wymaganych bądź w zakresie niezbędnym dla realizacji składanego zamówienia.
7. Klient finalizując zakup za pośrednictwem sieci Internet w odpowiednim okienku Formularza zamówienia zaznacza opcję „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez sklep moich danych osobowych zawartych w formularzu zamówienia w celu i zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia.” – jest ona niezbędna do zawarcia umowy lub potwierdza zgodę za pośrednictwem wiadomości e-mail. Podanie przez Klienta jego danych osobowych jest niezbędne do złożenia zamówienia; zaniechanie podania danych osobowych będzie równoznaczne z rezygnacją z zawarcia umowy.
- Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przewóz przesyłki na zlecenie Administratora celem realizacji usługi dostawy.
9. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
10. Szczegółowe informacje w przedmiocie ochrony danych osobowych oraz zasad ich przetwarzania znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www Sprzedawcy.
11. Do składania Zamówień w Sklepie na stronie internetowej Sprzedawcy niezbędne jest posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową w środowisku PC, MAC, Android, włączoną obsługę plików ‘cookies’, oraz poczty e-mail. Szczegółowe informacje i wymagania w tym zakresie zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie www Sprzedawcy.
12. Przedmiotem sprzedaży są Towary prezentowane przez Sklep w chwili składania Zamówienia lub uzgodnione ze Sprzedawcą wg indywidualnych potrzeb Klienta.
13. Ceny uwidocznione obok Towarów podawane są w polskich złotych, lub w walucie obowiązującej w kraju UE w przypadku złożenia zamówienia poza Rzeczpospolitą Polską i zawierają podatek VAT.
14. Oferta Sprzedawcy w Sklepie obowiązuje na terenie UE.
15. Sprzedawca ma prawo do zmiany ceny Towarów, wprowadzania oraz wycofania Towarów, udzielania rabatów na poszczególne Towary oraz przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych w Sklepie. Nie ogranicza to jednak w żaden sposób praw nabytych przez Kupujących; tj. zmiany nie dotyczą Zamówień, które zostały przez Kupujących złożone przed wprowadzeniem zmiany.
16. Zakazuje się osobom korzystającym ze Sklepu (w tym Kupującym) zamieszczania w nim treści bezprawnych (np. w opiniach o Towarze).
§3. Jakość Towarów
1. Towary sprzedawane przez Sklep są nowe oraz pochodzą z bieżącej produkcji i są produktem pełnowartościowym, dystrybuowanym bezpośrednio przez ZIMSTAL RENATA GALICA Skrzydlna 335, 34-625 Skrzydlna NIP 7371859447. Towary posiadają pełną gwarancję producenta na zastosowane materiały.
2. W przypadku wprowadzenia do Sklepu Towarów II gatunku, Sprzedawca oznaczy je czytelną informacją. Towary II gatunku nie są objęte gwarancją jakości.
§4. Składanie Zamówień
1. Sprzedawca umożliwia składanie Zamówień w następujący sposób:
– za pośrednictwem Sklepu;
– wypełniając interaktywny formularz w sieci Internet na stronie internetowej Sprzedawcy;
– przez telefon – w takim przypadku potwierdzenie zgód oraz akceptacja regulaminu następuje w drodze wiadomości elektronicznej;
– za pośrednictwem poczty elektronicznej typu e-mail na adres: biuro.zimstal@gmail.com)
2. W celu złożenia Zamówienia poprzez Sklep za pośrednictwem strony internetowej Sprzedawcy należy dodać wybrany Towar do Koszyka, a następnie postępować zgodnie z dalszymi informacjami wyświetlanymi na stronie Sklepu.
3. Po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Sprzedającego lub za pośrednictwem telefonu lub za pośrednictwem wiadomości elektronicznej typu e-mail Kupujący otrzymuje:
– automatyczną wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem złożenia Zamówienia u Sprzedawcy – wraz ze wszystkimi istotnymi warunkami Zamówienia;
– w ciągu 1 dnia roboczego od złożenia zamówienia – informację poprzez e-mail lub telefonicznie, potwierdzającą przyjęcie zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży Towarów.
4. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego niezgodności w przesłanej przez Sklep informacji, o której mowa w § 4 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca prosi o kontakt telefoniczny pod podany w tej informacji numer telefonu lub kontakt za pomocą poczty e-mail w celu skorygowania niezgodności. Brak usunięcia niezgodności w terminie 3 dni z przyczyn leżących po stronie Kupującego, zwalnia Sprzedawcę z wszelkiej odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe z tego tytułu.
5. Modyfikacja treści Zamówienia przez Kupującego jest możliwa do czasu gdy Towar nie został jeszcze wysłany. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub za pomocą poczty email.
6. Czas realizacji zamówienia wynosi od 2-8 tygodni, przy czym przez czas realizacji rozumieć należy dzień wysyłki Towaru.
§5. Koszty dostawy i transport
1. Koszty związane z dostawą Towaru ponosi Sprzedawca.
2. Transport Towaru jest dokonywany przez Sprzedawcę.
3. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta.
4. Sprzedawca oświadcza, że
– z chwilą wydania Towaru Klientowi na Klienta przechodzą korzyści, ciężary i ryzyka związane z Towarem, w tym ryzyko i niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru,
– przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia; postanowienie to nie dotyczy sprzedaży z udziałem Konsumentów.
§6. Warunki płatności
1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich lub w walucie obowiązującej w kraju UE wg miejsca złożenia zamówienia, i zawierają podatek VAT.
2. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
3. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby realizacji płatności:
– gotówką do rąk pracownika firmy Sprzedawcy (po montażu)
– przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (przed montażem).
Pobierana jest zaliczka w wysokości około 10% wartości zamówienia na podstawie wystawionej faktury PROFORMA (wysłanej w drodze wiadomości e-mail po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia), reszta ceny gotówką na miejscu przy montażu lub przelewem (wyjątek stanowić mogą zamówienia realizowane na rzecz podmiotów publicznych lub ze wsparciem środków publicznych w ramach grantów lub dotacji oraz innych podobnych programów, które mogą obejmować inne szczególne wymagania w tym zakresie).
Faktura PROFORMA płatna jest w ciągu 7 dni od jej otrzymania przelewem na rachunek bankowy wskazany na fakturze PROFORMA.
4. Podmioty publiczne np. szkoły, urzędy dokonują zapłaty ceny dopiero po wystawieniu faktury VAT.
§7. Realizacja Zamówień
1. Warunkiem realizacji Zamówienia złożonego przez Kupującego za pośrednictwem Sklepu jest podanie przy wypełnianiu interaktywnego formularza lub za pośrednictwem wiadomości elektronicznej typu e-mail danych osobowych i kontaktowych zgodnych z rzeczywistym stanem rzeczy (umożliwiających weryfikację i potwierdzenie przyjęcia Zamówienia).
2. W przypadku błędnego lub niedostatecznego przedstawienia danych w trybie określonym w ust. 1 powyżej, Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby skontaktować się z Kupującym w celu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji. Jeśli przyjęcia Zamówienia do realizacji nie będzie można potwierdzić w terminie 3 dni z uwagi na brak możliwości kontaktu z Kupującym oferta Sprzedawcy w zakresie zamówionego Towaru stanie się nieaktualna a umowa przestaje wiązać. W takim przypadku Sprzedawca nie odpowiada za szkody, jakie powstały lub mogły powstać z tego tytułu po stronie Klienta.
3. Status realizacji Zamówienia Kupujący może w każdej chwili sprawdzić kontaktując się ze Sprzedawcą telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
4. Przeciętny czas realizacji Zamówienia wynosi średnio wraz z dostawą 2-8 tygodni. Czas ten może ulec wydłużeniu o kolejne 1-10 dni roboczych w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych nieprzewidzianych w chwili zawarcia umowy. Kupujący będzie informowany telefonicznie o terminie oraz godzinach dostawy i montażu. Na czas realizacji zamówienia składa się przede wszystkim czas przygotowania zamówienia tj. wyprodukowanie i przygotowanie do dostawy towaru.
5. Jeżeli proponowany przez Sprzedawcę termin dostawy i montażu nie zostanie wyraźnie zaakceptowany przez Klienta czas realizacji może wydłużyć się o kolejne 30 dni roboczych.
6. Dokumentem sprzedaży jest paragon lub faktura VAT – stosownie do wyboru Klienta, które Kupujący otrzymuje po montażu.
§8. Odstąpienie od umowy (“zwrot” Towaru)
1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta nie będącego Konsumentem może nastąpić na zasadach określonych w przepisach Kodeksu cywilnego lub w przepisach państwa członkowskiego UE, zaś w przypadku Klienta będącego Konsumentem w oparciu o w/w przepisy, przepisy ustawy o prawach konsumenta, w tym przepisy wprowadzone w oparciu o postanowienia Dyrektywy 2 z zastrzeżeniem postanowień końcowych.
2. Kupujący mający status Konsumenta może odstąpić od umowy sprzedaży Towarów zakupionych u Sprzedawcy za pośrednictwem Formularza zamówienia, telefonu, lub poczty elektronicznej bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta). Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Wzór oświadczenia o odstąpieniu stanowi załącznik do nin. Regulaminu, niemniej Konsument nie ma obowiązku stosowania się do tego wzoru.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
– świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu obejmujących Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany wg specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (Sprzedawca wskazuje, że na zakup Towarów, które są wykonywane na indywidualne zamówienie Konsumenta – według jego specyfikacji lub na zaspokojenie jego zindywidualizowanych potrzeb – Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży tych Towarów – zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt. 3) ustawy o prawach konsumenta. Dotyczy to także Towarów, które zostały zmienione na życzenie Konsumenta,
– świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
– świadczenia usług, za zgodą Konsumenta, na warunkach przepisu art. 38 ust. 1 pkt.1 ustawy o prawach konsumenta,
– innych przypadkach prawem przewidzianych.
4. W razie odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
5. Konsument zobowiązany jest do zwrotu Towaru niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
6. Konsument, który odstąpił od umowy wysyła Towar do Sprzedawcy na własny koszt; koszt ten nie podlega zwrotowi.
7. Po wcześniejszym uzgodnieniu, istnieje możliwość odbioru zwracanego towaru od Klienta, przez Sprzedawcę, za ustaloną przez obie strony dopłatą.
8. Cena zapłacona za Towar wraz z kosztami transportu poniesionymi przez Konsumenta przy zakupie Towaru zostanie zwrócona przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Kupujący nieposiadający statusu Konsumenta nie ma uprawnienia do odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie. Wobec takiego Kupującego zasady i terminy odstąpienia od umowy regulują przepisy Kodeksu cywilnego.
§9. Reklamacja
1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego z tytułu niezgodności Towaru z umową sprzedaży w zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego.
2. Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z umową sprzedaży można składać pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro.zimstal@gmail.com
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
– imię i nazwisko
Klienta,
– adres zamieszkania,
– datę i miejsce montażu,
– szczegółowy opis i uzasadnienie reklamacji z dokumentacją fotograficzną,
a także:
– dokument sprzedaży lub jego kopię.
Reklamacja złożona przez Kupującego bez
załączonego dokumentu sprzedaży, nie będzie rozpatrywana.
4. Wszelkie wady widoczne lub możliwe do dostrzeżenia w chwili wydania Towaru, w tym także braki ilościowe należy zgłaszać niezwłocznie ekipie montującej. Dokonanie zapłaty przy odbiorze jest równoznaczne z przyjęciem konstrukcji i montażu bez w/w zastrzeżeń.
5. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego niebędącego Konsumentem na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego w trybie gwarancji jakości. W stosunkach tych wyłączona jest odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy. Sprzedawca udziela gwarancji jakości na złożenie, przygotowanie konstrukcji oraz montaż Towaru. Materiał objęty jest gwarancją producenta.
6. Proces rozpatrywania reklamacji Kupującego będącego Konsumentem w trybie rękojmi za wady odbywa się na koszt Sprzedawcy.
7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w realizacji dostawy Towaru, jego wady i szkody spowodowane niewłaściwą obsługą i nienależytą dbałością o Towar w ślad za jego wydaniem w wykonaniu umowy sprzedaży, a także za szkody powstałe w rezultacie wystąpienia siły wyższej, tj. w szczególności lecz nie wyłącznie: warunki atmosferyczne, skutki obciążenia śniegiem, skutki huraganu, powodzi, wojny, strajku etc.
8. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady wobec Kupującego mającego status Konsumenta, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta jeżeli Towar w chwili jego wydania był niezgodny z umową, posiada wady fizyczne lub prawne.
9. Sprzedawca udziela odpowiedzi niezwłocznie na zgłoszenie reklamacji przez Konsumenta jednak nie później niż w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Nierozpatrzenie zgłoszenia w zakreślonym terminie jest równoznaczne z jego uwzględnieniem przez Sprzedawcę i uznaniem go za uzasadnione.
10. Sprzedawca pokrywa koszty odebrania Towaru, dostawy, usunięcia wad lub wady i wymiany Towaru na nowy.
11. Uszkodzenia mechaniczne (wgniecenia, rysy itp.) powstałe po wydaniu Towaru Klientowi nie podlegają reklamacji.
12. Gwarant zobowiązuje się do usunięcia przyczyn zasadnej reklamacji konstrukcji stalowej w terminie do 21 dni roboczych od daty uznania reklamacji. W przypadku naprawy, która wymaga sprowadzenia części od innego producenta, czas reklamacji może się wydłużyć do 30 dni.
13. Uprawnienia Konsumenta wynikające ze zgłoszonej reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową w trybie rękojmi za wady nie wyłączają, nie ograniczają, ani nie zawieszają uprawnień wynikających z gwarancji jakości udzielonej przez gwaranta – na zasadach przewidzianych w Regulaminie lub wskazanych w dokumencie gwarancyjnym.
§10. Gwarancja jakości
1. Producent udziela gwarancji jakości na konstrukcję stalową na okres 24 miesięcy.
2. Gwarancją nie są objęte czynności, które Klient jest zobowiązany wykonać samodzielnie, to jest kotwiczenie, malowanie konstrukcji, pielęgnacja oraz konserwacja, a także nie stanowią podstaw uwzględnienia reklamacji w trybie gwarancji jakości skutki powstałe w wyniku niewłaściwego wykonania w/w czynności – takie jak wgniecenia, rysy blachy itp.
- Poszycie (blacha trapezowa) garażu II gatunku nie podlega gwarancji. Towar II gatunku może posiadać mankamenty takie jak np. wgniecenia, zarysowania, przebarwienia, różne kolory blach i odcieni.
- W ramach gwarancji jakości Klientowi przysługuje prawo do domagania się naprawy wadliwej konstrukcji stalowej, jej wymiany w przypadku nie dającej się usunąć wady lub bonifikaty cenowej obiektywnie odpowiadającej obniżeniu wartości użytkowej konstrukcji stalowej. Klient nie jest uprawniony do domagania się wymiany Towaru na nowy, jeżeli ujawniona wada umożliwia jej usunięcie poprzez dokonanie naprawy.
5. W przypadku uznania reklamacji za zasadną, gwarancja obejmuje nieodpłatne usunięcie wad konstrukcji stalowej, oraz wad montażowych, to jest takich wad, które uniemożliwiają spełnianie funkcji wyrobów określonych w instrukcji obsługi mając przede wszystkim na uwadze przeznaczenie Towaru.
6. Klient zobowiązany jest do umożliwienia w uzgodnionym terminie i na określony czas dostępu do reklamowanej konstrukcji stalowej, w celu wykonania oględzin, dokumentacji fotograficznej, sporządzenia ewentualnych ekspertyz i usunięcia wad.
7. Wybór sposobu usunięcia wady oraz termin jej usunięcia leży wyłącznie w gestii Sprzedawcy.
- Gwarancją nie są objęte:
– wszelkie uszkodzenia powstałe wskutek nieprawidłowej eksploatacji,
– wady nieistotne tzn. takie które nie ograniczają lub nie uniemożliwiają normalnego korzystania z Towaru,
– uszkodzenia niemające wpływu na funkcjonalność zamówionego przedmiotu takie jak zarysowania, wgniecenia, przebarwienia blachy, zacieki z farby podkładowej na konstrukcji,
– uszkodzenia spowodowane niezastosowaniem się do
instrukcji użytkowania związane z oddziaływaniem czynników atmosferycznych: skutki
silnego wiatru – niekontrolowane przemieszczenie garażu blaszanego, zerwanie
blachy z dachu;
skutki obfitego opadu śniegu – uszkodzenie konstrukcji dachowej garażu
blaszanego wskutek zalegania dużej ilości śniegu,
– zużycie przedmiotu, które spowodowane jest przez
brud, piasek lub inny materiał ścierny, który dostał się do podzespołów z
powodu niewłaściwej obsługi i konserwacji,
– uszkodzenia powstałe wskutek niewłaściwego użytkowania lub eksploatacji
produktu, w tym niezgodnie z przepisami bezpieczeństwa lub przeznaczeniem
Towaru,
– jakiekolwiek zmiany dokonane przez Kupującego w konstrukcji lub budowie albo montażu Towaru, a także w przypadku, gdy osoby nieupoważnione przez Sprzedawcę dokonały montażu, napraw lub zmian konstrukcyjnych. Każdorazowa ingerencja własna w konstrukcję skutkuje utratą gwarancji.
9. Gwarancji nie podlega konstrukcja, która zostanie obciążona dodatkowymi obiektami, jak np. panele słoneczne; w takim przypadku Kupujący winien ubiegać się o wykonanie dodatkowego wzmocnienia na etapie składania Zamówienia.
10. Utrata połysku jest proporcjonalna do działania promieni słonecznych, możliwe jest pojawienie się z czasem użytkowania plam czy przebarwień, które nie podlegają gwarancji.
11. Dopuszczalna jest różnica w odcieniach koloru między elementami przesyłanymi do montażu w różnych seriach produkcyjnych; różnice te nie podlegają gwarancji.
12. W przypadku wykonania przez Klienta montażu we własnym zakresie, gwarancja jakości nie obejmuje elementów konstrukcji, które zostały uszkodzone w wyniku tego montażu.
13. Obowiązek wykonania czynności konserwacyjne leży po stronie Użytkownika a czynności te powinny być przeprowadzane co 3 (trzy) miesiące poprzez czyszczenie, a następnie smarowanie wszystkich części ruchomych.
14. W przypadku wymiany blachy w rezultacie uznania reklamacji za zasadą, w ramach naprawy lub wymiany wadliwego elementu na nowy wolny od wad, Producent ani Sprzedawca nie ponoszą odpowiedzialności za ewentualną różnicę w odcieniach danego koloru nowego elementu.
15. W przypadku braku wypoziomowanego podłoża betonowego oraz braku zamówionej usługi u Sprzedawcy kotwiczenia, bramy – jako elementy uchylne, które są bramami grawitacyjnymi, podczas użytkowania mogą się rozregulować (tzn. np. nie domykać się, zacinać). Mankament ten nie jest objęty gwarancją.
16. Gwarancja nie jest udzielana na wykonaną usługę zakotwiczenia garażu blaszanego. Jest to uzasadnione ze względu na brak wpływu na rodzaj i jakość przygotowanego przez Zamawiającego podłoża.
17. Klient dokonując nabycia w Sklepie Towaru i potwierdzając złożenie Zamówienia, oświadcza, że zapoznał się z warunkami użytkowania garażu blaszanego oraz warunkami gwarancji, które w pełni akceptuje składając Zamówienie.
§11. Obowiązki Kupującego
1. Po złożeniu Zamówienia Kupujący zobowiązuje się do przygotowania terenu, na którym ma być zamontowany garaż. Instrukcja określająca warunki i czynności związane z przygotowaniem terenu znajduje się na stronie internetowej Sprzedawcy: www.zimstalgaraze.pl
2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgłoszenie prac budowlanych i nie wydania pozwolenia na budowę lub innych wymaganych stosownych zezwoleń.
3. W przypadku braku przygotowanego podłoża przez Kupującego i braku możliwości montażu konstrukcji stalowej w chwili przyjazdu przedstawicieli Sprzedawcy celem wykonania montażu, Klient zostanie obciążony kosztami w wysokości 10% wartości zamówionego garażu blaszanego.
4. W okresie opadów śniegu nakazuje się jego usuwanie z połaci dachu garażu. Typowa konstrukcja projektowana jest na I strefę obciążenia śniegiem. Maksymalne obciążenie śniegiem to około 50 kg na 1m2 (w przeliczeniu na grubość pokrywy śniegu zmrożonego – max 5 cm).
Klient, ma możliwość za dodatkową opłatą, zamówić projekt konstrukcji przeznaczonej, dla pozostałych stref obciążenia śniegiem.
5. Zamontowany garaż musi być niezwłocznie przytwierdzony do podłoża staraniem i kosztem Kupującego. Powstałe w związku z wykonaniem tych czynności szkody nie są objęte gwarancją, jak również Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu na innych podstawach.
6. Elementy konstrukcji stalowej zabezpieczone farbą podkładową należy pomalować farbą nawierzchniową, co należy do obowiązków Kupującego. Elementy konstrukcji stalowej wykonane są z kształtowników ocynkowanych, które należy we własnym zakresie pomalować farbą nawierzchniową, w szczególności zabezpieczając miejsca spawów i skręcania. Pomalowanie konstrukcji uchroni te elementy przed powstaniem korozji. Powstałe w związku z wykonaniem tych czynności szkody nie są objęte gwarancją, jak również Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu na innych podstawach, w szczególności za niewłaściwe wykonanie obowiązków Kupującego.
7. Zawiasy należy pomalować oraz co najmniej raz na kwartał zakonserwować smarem maszynowym. Powstałe w związku z wykonaniem tych czynności lub ich nienależytym wykonaniem szkody nie są objęte gwarancją, jak również Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tego tytułu na innych podstawach.
8. Zabrania się stosowania do czyszczenia konstrukcji stalowej środków do szorowania, ściereczek z warstwą szorującą lub rozpuszczalników (np. aceton, nitro i innych), gdyż może to doprowadzić do uszkodzenia powierzchni konstrukcji garażu. Niezastosowanie się do tego wymogu przez Kupującego powoduje utratę uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji jakości, jak również nie rodzi odpowiedzialności Sprzedawcy na innych podstawach.
§12. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdą przepisy powszechnie obowiązującego prawa Rzeczpospolitej Polskiej, w tym w szczególności postanowienia Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta oraz aktów je zastępujących lub uzupełniających, z zastrzeżeniem postanowień poniższych.
2. W przypadku powstania sporu na tle postanowień Regulaminu, Strony umowy sprzedaży będą dążyć do jego rozwiązania w drodze polubownych negocjacji. W braku osiągnięcia porozumienia, sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie sąd Rzeczpospolitej Polskiej miejscowo właściwy względem każdoczesnej siedziby Sprzedawcy a zastosowanie znajdą przepisy prawa Rzeczpospolitej Polskiej tak co do meritum jaki i procedury. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), a także możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed innymi organami.
3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Kupującego będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym prawa obowiązującymi w kraju miejsca zamieszkania Konsumenta, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy, które dla Konsumenta zawierają rozwiązania korzystniejsze. Powyższe nie uchybia przepisom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych [Rzym I] (CELEX nr 32008R0593) jak również przepisom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1215/2012 z dnia 12 grudnia 2012r. w sprawie jurysdykcji i uznawania orzeczeń sądowych oraz ich wykonywania w sprawach cywilnych i handlowych (CELEX nr 32012R1215) oraz przepisom regulującym analogiczną materię zastępujących w/w akty lub je uzupełniających.
4. Regulamin dostępny jest dla wszystkich Kupujących w wersji elektronicznej na stronie Sklepu w zakładce Regulamin zakupów.